lunes, 31 de agosto de 2009

Leyenda de los codigos OBD

Para los que se preguntaran por que los codigos OBD de diagnostico tienen tanto numero aqui esta la explicacion


First Character( primera letra) - System(sistema)

The first character identifies the system related to the trouble code(representa el sistema donde esta el problema).
• P = Powertrain
• B = Body
• C = Chassis
• U = Undefined

Second Digit(segundo ) - Code Type(tipo de codigo)

The second digit identifies whether the code is a generic code (same on all OBD-II equpped vehicles), or a manufacturer specific code(este numero te identifica si el codigo es generico o del fabricante).

• 0 = Generic (this is the digit zero -- not the letter "O")-es el digito cero,no la letra"o"
• 1 = Enhanced (manufacturer specific)-especifico del fabricante
Third Digit - Sub-System
The third digit denotes the type of sub-system that pertains to the code
• 1 = Emission Management (Fuel or Air)
• 2 = Injector Circuit (Fuel or Air)
• 3 = Ignition or Misfire
• 4 = Emission Control
• 5 = Vehicle Speed & Idle Control
• 6 = Computer & Output Circuit
• 7 = Transmission
• 8 = Transmission
• 9 = SAE Reserved
• 0 = SAE Reserved

Fourth and Fifth Digits(cuarto y quinto )

These digits, along with the others, are variable, and relate to a particular problem. For example,a P0171 code means P0171 - System Too Lean (Bank 1). To lookup your particular code, visit our OBD Trouble Codes section.( Estos numeros asi como los otros son variables y se relacionan a un problema particular por ejemplo el codigo P0171- Sistema muy pobre (Banco 1). Para conocer mas de este codigo particular tienes que acceder a la seccion de codigos OBD de la marca en la cual estas trabajando)