Para los que se preguntaran por que los codigos OBD de diagnostico tienen tanto numero aqui esta la explicacion
First Character( primera letra) - System(sistema)
The first character identifies the system related to the trouble code(representa el sistema donde esta el problema).
• P = Powertrain
• B = Body
• C = Chassis
• U = Undefined
Second Digit(segundo ) - Code Type(tipo de codigo)
The second digit identifies whether the code is a generic code (same on all OBD-II equpped vehicles), or a manufacturer specific code(este numero te identifica si el codigo es generico o del fabricante).
• 0 = Generic (this is the digit zero -- not the letter "O")-es el digito cero,no la letra"o"
• 1 = Enhanced (manufacturer specific)-especifico del fabricante
Third Digit - Sub-System
The third digit denotes the type of sub-system that pertains to the code
• 1 = Emission Management (Fuel or Air)
• 2 = Injector Circuit (Fuel or Air)
• 3 = Ignition or Misfire
• 4 = Emission Control
• 5 = Vehicle Speed & Idle Control
• 6 = Computer & Output Circuit
• 7 = Transmission
• 8 = Transmission
• 9 = SAE Reserved
• 0 = SAE Reserved
Fourth and Fifth Digits(cuarto y quinto )
These digits, along with the others, are variable, and relate to a particular problem. For example,a P0171 code means P0171 - System Too Lean (Bank 1). To lookup your particular code, visit our OBD Trouble Codes section.( Estos numeros asi como los otros son variables y se relacionan a un problema particular por ejemplo el codigo P0171- Sistema muy pobre (Banco 1). Para conocer mas de este codigo particular tienes que acceder a la seccion de codigos OBD de la marca en la cual estas trabajando)